SLİDE İÇERİK
Üyelerden Haberler

TÜRKİYE İHRACATININ YÜZDE 7’SİNİ GERÇEKLEŞTİREN HADIMKÖY, BANGLADEŞ’E AÇILIYOR

Türkiye’nin 168,1 milyar dolarlık ihracatının yüzde 7’sini tek başına gerçekleştiren Hadımköy’de, 12 Nisan Cuma günü DEİK Türkiye Bangladeş İş Konseyi Başkanı Laura Gök’ün, Hadımköy Arnavutköy Sanayi ve İş Adamları Derneği [HASİAD] Başkanı Hüseyin Bozdağ ve yönetim kurulununve Bangladeş Büyükelçisi M. Allama Siddiki’ninkatılımıyla toplantı düzenlendi.

Toplantıda, Türkiye Bangladeş arasındaki ticaret hacminin 850 milyon dolardan yıl sonuna kadar 1 milyar dolara çıkarılması için önemli adımlar atıldı. İki kardeş ülke olan Türkiye-Bangladeş arasındaki ticaret hacminin artırılması için yapılan iş toplantılarına bir yenisi daha eklendi. İstanbul Havalimanı, Kanal İstanbul ve diğer çalışmalarla birlikte değerlenen ve yatırımın 100 milyar dolara ulaştığı Hadımköy bölgesini temsil eden HASİAD, 12 Nisan Cuma günü DEİK Türkiye Bangladeş İş Konseyi Başkanı Laura Gök’ü ve Bangladeş Büyükelçisi M. Allama Siddiki’yi ağırladı. Açış konuşmasını yapan HASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Bozdağ, “Hadımköy sanayi bölgesi, 1976 yılında kurulmuş bir sanayi bölgesidir ve Türkiye’nin en büyük sanayi bölgesi konumuna gelmiştir. Türkiye’nin 168,1milyar dolar ihracatının yüzde 7’si Hadımköy’den geliyor. Bölgemizde 70000 çalışanımızla yaklaşık 20 Milyar TL’lik bir işlem hacmine sahibiz. İhracatın kalbinin attığı bölgemizde Sayın Başkan Laura Gök’ü ve Bangladeş Büyükelçisi M. Allama Siddiki’yiağırladığımız için çok mutluyuz. Bugün onlardan Bangladeş pazarı hakkında kıymetli bilgiler öğrenerek bu pazara ihracatımızı arttırmayı hedefliyoruz” dedi.

DEİK Türkiye Bangladeş İş Konseyi Başkanı Laura Gök, yüzde 7,3 büyüme rakamıyla Bangladeş’in önemli bir pazar olduğuna dikkat çekerken ne yazık ki pazarın iyi bilinmediğini belirterek sözlerine şöyle devam etti: “2019, Türkiye için ihracat yılı olacak. İhracat bilmeyen şirketler dahi bu sene ihracata ağırlık vermiş durumdalar. Tam da bu noktada HASİAD ile toplantımız ihracatta oldukça bakir bir pazar olan Bangladeş ile ticaretimizin artması için büyük önem taşıyor. Bildiğiniz üzere ikili ekonomik ilişkilerde, Türkiye ile Bangladeş arasındaki ticaret hacmi artmaktadır. Geçen yıl itibariyle, 850 milyon doları bulan ticaret hacminde dengeler Bangladeş lehineydi. Bangladeş ve Türkiye arasındaki ticari açık giderek dengeli bir hale bürünmektedir. Hedefimiz yıl sonuna kadar ticaret hacmini 1 milyar dolara çıkarmaktır.”

Fırsatlar değerlendirilmeli

Güneydoğu Asya’nın 160 milyon nüfusuyla dev ülkesinin DEİK’i olarak kabul edilen FBCCI [Federation Bangladesh Chambers of Commerce & Industries] ileturizm, ilaç endüstrisi, BT, enerji, altyapı-inşaat, sağlık turizmi, gıda ve tarımsal sektörler gibi sektörlere karşılıklı yatırımlar çekilmesi hedefleniyor. Türkiye Bangladeş’ten bitkisel tekstil elyafları kağıt ipliği ve kağıt ipliğinden dokunmuş kumaşlar, jüt, seramik ürünleri, tekstil ürünleri ithal ederken, makine, mekanik aletler, nükleer reaktörler, kazanlar bu ürünlerin parçaları, pamuk, tekstil kimyasalları, demir ve çelik ihraç etmektedir. Bangladeş Büyükelçisi M. Allama SiddikiiseBangladeş’in Türk ihracatçılar içininşaat, altyapı, tekstil, bankacılık, enerji, ulaştırma, gemicilik, otomotiv gibi çeşitli sektörler de fırsatlar sunduğunu belirtti.

Ticaret ataşesi atanmalı


Ülkenin yıllık büyümesinin 3 yıl önce yüzde 6’lardan yüzde 7,86’ya çıktığını ifade eden Gök, “Son 10 yılda Bangladeş’teki yoksul sınıfın nüfusu azalırken, orta sınıfta ise hızlı bir yükseliş söz konusu. Kişi başına milli gelir ise 1.700 Dolarlara yükselmiş durumda. Dizi ihracatıyla birlikte Bangladeşliler, şu a Türkiye’yi çok fazla merak ediyorlar ve seyahat rotalarına Türkiye’yi eklemiş durumdalar. Bangladeş’te Türkiye’yi tanıtım ofisleri kurularak, uçuş seferlerinin arttırılmasıyla sağlık turizmi konusunda Avrupa yerine, Türkiye’yi tercih etmelerini sağlayabiliriz. Ancak bir an önce başkent Dakka’ya ticaret ataşemizin atanmasını talep ediyoruz” derken, hemen hemen her sektör için Bangladeş’in iyi bir potansiyele sahip olduğunu da sözlerine ekledi.




Degerli HASIAD Üyeleri;

27 Mart 2014  tarihinde yapilan genel kurulda sizlerin teveccühleri ile bu göreve seçilmis ve aldigimiz HASIAD bayragini daha iyi yerlere getirebilmeyi hedeflemistik. Yeni yönetim kurulu olarak yola baslarken HASIAD ismininin daima olumlu sekilde gündemde kalmasini  ve dernegimizin bölgemizin saygin sivil toplum kuruluslarindan birisi olmasini saglamak ana hedeflerimizdi.

Görev yaptigimiz iki yil boyunca degisen ve zor sartlarda degiserek , büyüyerek ve sayginligini arttirarak dernegimizi daha iyi yerlere getirmeye çalistik.

Yönetim Kurulumuz iki yillik çalisma dönemi içersinde 90 adet Yönetim Kurulu toplantisi yaparak çesitli kararlar almis, projeler üretmis, bunlarin uygulamalarini takip etmis ve asagida belirtilen hizmetler üretilmistir.

Iki yillik süreçte Dernegimizden  yeni üye aramiza katilmistir. Su an 124 üyesi olan bir dernek olarak çalismalarimiza devam ediyoruz.

Önümüzdeki dönemde yeni olusumlarla HASIAD’in bölgede daha etkin bir Sivil Toplum Kurulusu olmasi nedeniyle üye sayimizin arttirilmasi yönünde çalismalarimiz devam edecektir.

Iki yil içinde firma ziyaretinde bulunarak sorunlari dinledik, fikir alisverislerinde bulunduk, isletmeleri gezdik, yeni firmalarla tanistik.

Göreve gelir gelmez Yeni Yönetim Kurulumuzu tanitmak, sorunlarimizi anlatmak ve bu dönem ki projelerimiz hakkinda bilgiler vermek amaciyla sirasiyla idari olarak bagli oldugumuz, Arnavutköy Kaymakami Sn Fikret Dayioglu’nu, Arnavutköy Belediye Baskani A.Hasim Baltaci  makamlarinda  ziyaret ettik.


Devamı...

Duyurular Tüm Duyurular...

ÖNEMLİ DUYURU

Sayın Sanayicimiz;
Son günlerde kendini telefonda Arnavutköy Belediye Başkan Yardımcısı Turgut Baran olarak tanıtıp yardım talep eden dolandırıcılar ortaya çıkmıştır. Bu gibi taleplere itibar göstermemeniz ve anında polis merkezine şikayette bulunmanızı önemle rica ederiz.

HASİAD Yönetim Kurulu Başkanı

Hüseyin BOZDAĞ

Büyük Endüstriyel Kazalarla İlgili Hazırlanacak Güvenlik Raporu Tebliği

 24 Ocak 2015 CUMARTESI 
Resmî Gazete 
Sayi : 29246 

TEBLIG 
Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligi ile Çevre ve Sehircilik Bakanligindan: 
 
BÜYÜK ENDÜSTRIYEL KAZALARLA ILGILI HAZIRLANACAK 
GÜVENLIK RAPORU TEBLIGI 

BIRINCI BÖLÜM 

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanimlar 

Amaç 

MADDE 1 – (1) Bu Tebligin amaci; 30/12/2013 tarihli ve 28867 mükerrer sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmelik’ te belirtilen üst seviyeli kurulus isletmecilerinin,  ayni Yönetmeligin 11 inci maddesi geregi hazirlamalari veya hazirlatmalari gereken güvenlik raporlarina iliskin usul ve esaslari belirlemektir. 

Kapsam 

MADDE 2 – (1) Bu Teblig, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin 5 inci maddesinde tanimlanan üst seviyeli kuruluslar hakkinda uygulanir. 

Dayanak 

MADDE 3 – (1)  Bu Teblig, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin 11 inci ve 21 inci maddelerine dayanilarak hazirlanmistir. 

Tanimlar ve kisaltmalar 

MADDE 4 – (1) Bu Tebligde geçen; 
a) BKÖP: Büyük kaza önleme politikasini, 
b) Güvenlik raporu: Üst seviyeli kurulusun, kurulusun çevresinin, kurulusta yürütülen faaliyetlerin ve proseslerin tanitiminin 
yapildigi, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin eki Ek-3’te belirtilen ilkeleri içerecek sekilde kurulusta uygulanan güvenlik yönetim sistemi ile ilgili bilgilerin ve isletmecinin taahhütlerinin bulundugu belgeyi, 
c) Güvenlik raporu formati: Ek-1’de belirtilen; biçim ve genel kurallar dikkate alinarak ve Ek-2’de belirtilen güvenlik raporunda bulunmasi gerekli asgari bilginin, belirtilen baslik ve numaralara göre siralanmasini içeren güvenlik raporu düzenini, 
ç) GYS: Güvenlik yönetim sistemini, 
d) Kritik olay (KO): Büyük kazaya sebebiyet verme potansiyeli olan bütünlük kaybini, 
e) Yönetmelik: 30/12/2013 tarihli ve 28867 mükerrer sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligi, ifade eder. 

IKINCI BÖLÜM 

Genel Yükümlülükler 

Isletmecinin güvenlik raporu ile ilgili yükümlülükleri 

MADDE 5 – (1) Üst seviyeli bir kurulusun isletmecisi Ek-2’de belirtilen bilgileri ve güvenlik raporu formatini dikkate alarak bir güvenlik raporu hazirlar veya hazirlatir. 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 

Güvenlik Raporunun Incelenmesi, Gizli Bölümleri ve Raporda Belirtilen Bilgilerin Dayanaklari
Güvenlik raporunun incelenmesi 

MADDE 6 –  (1) Güvenlik raporlari Yönetmeligin 11 inci ve 12 nci maddelerinde belirtilen usul ve esaslara göre incelenir. 
Güvenlik raporunun gizli bölümleri 

MADDE 7 – (1) Hazirlanan güvenlik raporlarinda, Ek-2’nin birinci ve ikinci bölümünde yer alan 1.1.6 (bildirim dahilindeki tehlikeli madde ve miktarlari), 1.2 (b) ve (c),  1.4.1 (c hariç), 1.4.2,  1.5 (a) ve 1.5.2, 1.5.16, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7 numarali maddeler ve bu maddelere ait alt basliklari ile üçüncü bölümünün tamaminda belirtilen bilgiler, Yönetmeligin 21 inci maddesi geregince gizli olarak kabul edilir ve bu bölümler üçüncü kisilere açiklanmaz. 

Güvenlik raporunda belirtilen bilgilerin niteligi 

MADDE 8 – (1) Güvenlik raporunda kullanilan veya belirtilen; güvenilirlik verileri, olasilik verileri,enstrümantasyon güvenlik sertifikasyonlari, meteorolojik, hidrografik ve benzeri bilgiler ile referans bilgilerinin; hangi ulusal/uluslararasi kurum veya kuruluslar ile ulusal/uluslararasi kabul görmüs bilimsel veya standardize edilmis kaynaklardan alindigi belirtilir. 

Güvenlik raporu ile birlikte gönderilen risk degerlendirmesi 

MADDE 9 – (1) Üst seviyeli kurulusun isletmecisi tarafindan, Yönetmeligin 8 inci maddesi geregi hazirlanan/hazirlatilan kantitatif risk degerlendirme belgeleri, güvenlik raporu ile birlikte ancak ayri bir doküman olarak harici bir bellek ile Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligina gönderilir. Söz konusu kantitatif risk degerlendirme belgeleri, güvenlik raporunun herhangi bir bölümünü veya ekini teskil etmez. 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM 

Çesitli ve Son Hükümler 
Idari tedbirler ve uygulanma usulleri ile yaptirimlar 

MADDE 10 – (1) Güvenlik raporunun yetersiz bulunmasi halinde, Yönetmeligin 23 üncü maddesinin ikinci fikrasinda belirtilen hükümler uygulanir.

Yabanci dildeki kaynaklar 

MADDE 11 – (1) Yabanci dildeki kaynaklardaki bilgilerin kullanilmasi durumunda güvenlik raporunun ekinde, söz konusu bilgilerin ilgili mevzuata göre yeminli tercüman tarafindan yapilan Türkçe çevirileri sunulur. 

Yürürlük 

MADDE 12 – (1) Bu Teblig yayimi tarihinde yürürlüge girer. 

Yürütme 

MADDE 
13 – (1) Bu Teblig hükümlerini Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakani ile Çevre ve Sehircilik Bakani müstereken yürüt