SLİDE İÇERİK
Üyelerden Haberler

hasiad tim başkanı ismail gülle yi ağırladı

Türkiye İhracatçılar Meclisi [TİM] Başkanı İsmail Gülle, Eximbank ın son dönemde finansla ilgili sıkıntılara büyük katkıda bulunduğunu belirterek, "İhracatçının en önemli beklentisi, Eximbank’ın kaynaklarının artırılması, sermayesinin güçlendirilmesidir." dedi.

Gülle, Hadımköy-Arnavutköy Sanayici ve İş Adamları Derneği [HASİAD] tarafından düzenlenen toplantıda, bölgede faaliyet gösteren iş adamlarının son zamanlarda yaşadıkları sorunları dinledi. Türkiye’nin son dönemde yaşadığı sıkıntıları giderecek tek şeyin ihracat olduğunu vurgulayan Gülle, "Bankalarla ilgili şikayetler hepimizin malumu... Şu a tek konu finans... Onun ötesinde Türkiye’nin satmakla ilgili bir sorunu yok. Bu kurlar artık Türkiye nin ihracat yapması gereken kurlar, ihracatın çok yukarılara taşınması gereken kurlar… Bize düşen ihracatı en iyi şekilde yükseltmektir." şeklinde konuştu. İş adamlarının üreterek, daha fazla ihracat yaparak ülke ekonomisine katkıda bulunduğunu ifade eden Gülle, TİM olarak, iş adamlarının karşılaştığı sıkıntıların çözümü için çalıştıklarını, sorunların çözümünün takipçisi olduklarını anlattı.

Gülle, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Eylül ayı en çok, ihracatçının ihracat yaptığı bir dönem oldu. Bu açıdan ihracatta yakaladığımız başarıyı böyle devam ettirirsek, inşallah sorunların altından kalkabiliriz. Bu ülkenin yapması gereken tek şey, üretmek ve satmak... İhracat yapmak, üretimin bir üst ligidir. Dünya ile rekabet ediyorsunuz, yerelden küresele açılıyorsunuz. Başarı hikayelerini taçlırmak ve çoğaltmak iş adamları olarak görevimizdir. Bunu yaparken de biz, sizlerin yanındayız." "Hadımköy e değer katacak bir Eximbank şubesini açarız"

İsmail Gülle, Eximbank ın, elindeki fonlarla son dönemde ihracatçıya çok destek olduğunu, TİM in de elindeki fonları Eximbank a vererek ihracatçıyı desteklediğini kaydetti. İhracatçılar olarak son dönemdeki ekonomik duruma kayıtsız kalmadıklarını belirten Gülle, "Elimizdeki fonları Eximbank, kaldıraç olarak kullanıp ihracatçılara dağıtıyor. Eximbank, son dönemde finansla ilgili sıkıntılara büyük katkıda bulunuyor. İhracatçının en önemli beklentisi, Eximbank’ın kaynaklarının artırılması, sermayesinin güçlendirilmesidir." dedi. Gülle, ihracatı yoğun olan Hadımköy de, Eximbank şubesinin kurulmasının önemli bir prestij olacağını, bu bölgede açılacak bir Eximbank şubesinin finansmana erişimde daha çok kolaylık sağlayacağını kaydetti. TİM olarak her zaman ihracatçının yanında olduklarını vurgulayan Gülle, şöyle devam etti: "TİM olarak hizmeti de iş adamlarının ayağınıza getireceğiz. İnşallah en kısa zama Hadımköy e değer katacak bir Eximbank şubesini açarız. İnşallah ihracatımızı 200 milyar dolar seviyelerine çıkartacağız. Hizmet ihracatı da önemli bir ihracat kaldıracı olacaktır. 50 milyar doların üstünde bir hizmet ihracatı var, bir döviz girdisi var. Transit ihracatımız var. Hong Kong, Katar, Singapur... Buralarda üretim yok. Ticaretle milyar dolarlık fonlarla oynuyorlar. Biz bu işi biliyoruz. Bizler de transit ticarette bunu yapabiliriz. Elektronik ticareti kullanmanızı istiyoruz. Ticarette sanal ortamı kullanmak çok önemli." "Asgari ücret teşviki devam etmeli"

HASİAD Başkanı Hüseyin Bozdağ da sanayiciye verilen asgari ücret teşvikinin devam etmesi ve devlet teşviklerinin verginin çok toplığı sektörlere verilmesi gerektiğini söyledi. Son dönemde sanayicilerin finansmana erişimde zorluk çektiğini dile getiren Bozdağ, Hadımköy de faaliyet gösteren sanayicilerin, Eximbank ın bir şubesinin Hadımköy e açılmasını talep ettiklerini bildirdi. Bozdağ, Hadımköy Organize Sanayi Bölgesi nin ıslah edilmesi ve bölgede "ezberleri bozacak" sanayi bölgeleri kurulması gerektiğini de kaydetti.




Degerli HASIAD Üyeleri;

27 Mart 2014  tarihinde yapilan genel kurulda sizlerin teveccühleri ile bu göreve seçilmis ve aldigimiz HASIAD bayragini daha iyi yerlere getirebilmeyi hedeflemistik. Yeni yönetim kurulu olarak yola baslarken HASIAD ismininin daima olumlu sekilde gündemde kalmasini  ve dernegimizin bölgemizin saygin sivil toplum kuruluslarindan birisi olmasini saglamak ana hedeflerimizdi.

Görev yaptigimiz iki yil boyunca degisen ve zor sartlarda degiserek , büyüyerek ve sayginligini arttirarak dernegimizi daha iyi yerlere getirmeye çalistik.

Yönetim Kurulumuz iki yillik çalisma dönemi içersinde 90 adet Yönetim Kurulu toplantisi yaparak çesitli kararlar almis, projeler üretmis, bunlarin uygulamalarini takip etmis ve asagida belirtilen hizmetler üretilmistir.

Iki yillik süreçte Dernegimizden  yeni üye aramiza katilmistir. Su an 124 üyesi olan bir dernek olarak çalismalarimiza devam ediyoruz.

Önümüzdeki dönemde yeni olusumlarla HASIAD’in bölgede daha etkin bir Sivil Toplum Kurulusu olmasi nedeniyle üye sayimizin arttirilmasi yönünde çalismalarimiz devam edecektir.

Iki yil içinde firma ziyaretinde bulunarak sorunlari dinledik, fikir alisverislerinde bulunduk, isletmeleri gezdik, yeni firmalarla tanistik.

Göreve gelir gelmez Yeni Yönetim Kurulumuzu tanitmak, sorunlarimizi anlatmak ve bu dönem ki projelerimiz hakkinda bilgiler vermek amaciyla sirasiyla idari olarak bagli oldugumuz, Arnavutköy Kaymakami Sn Fikret Dayioglu’nu, Arnavutköy Belediye Baskani A.Hasim Baltaci  makamlarinda  ziyaret ettik.


Devamı...

Duyurular Tüm Duyurular...

ÖNEMLİ DUYURU

Sayın Sanayicimiz;
Son günlerde kendini telefonda Arnavutköy Belediye Başkan Yardımcısı Turgut Baran olarak tanıtıp yardım talep eden dolandırıcılar ortaya çıkmıştır. Bu gibi taleplere itibar göstermemeniz ve anında polis merkezine şikayette bulunmanızı önemle rica ederiz.

HASİAD Yönetim Kurulu Başkanı

Hüseyin BOZDAĞ

Büyük Endüstriyel Kazalarla İlgili Hazırlanacak Güvenlik Raporu Tebliği

 24 Ocak 2015 CUMARTESI 
Resmî Gazete 
Sayi : 29246 

TEBLIG 
Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligi ile Çevre ve Sehircilik Bakanligindan: 
 
BÜYÜK ENDÜSTRIYEL KAZALARLA ILGILI HAZIRLANACAK 
GÜVENLIK RAPORU TEBLIGI 

BIRINCI BÖLÜM 

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanimlar 

Amaç 

MADDE 1 – (1) Bu Tebligin amaci; 30/12/2013 tarihli ve 28867 mükerrer sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmelik’ te belirtilen üst seviyeli kurulus isletmecilerinin,  ayni Yönetmeligin 11 inci maddesi geregi hazirlamalari veya hazirlatmalari gereken güvenlik raporlarina iliskin usul ve esaslari belirlemektir. 

Kapsam 

MADDE 2 – (1) Bu Teblig, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin 5 inci maddesinde tanimlanan üst seviyeli kuruluslar hakkinda uygulanir. 

Dayanak 

MADDE 3 – (1)  Bu Teblig, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin 11 inci ve 21 inci maddelerine dayanilarak hazirlanmistir. 

Tanimlar ve kisaltmalar 

MADDE 4 – (1) Bu Tebligde geçen; 
a) BKÖP: Büyük kaza önleme politikasini, 
b) Güvenlik raporu: Üst seviyeli kurulusun, kurulusun çevresinin, kurulusta yürütülen faaliyetlerin ve proseslerin tanitiminin 
yapildigi, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin eki Ek-3’te belirtilen ilkeleri içerecek sekilde kurulusta uygulanan güvenlik yönetim sistemi ile ilgili bilgilerin ve isletmecinin taahhütlerinin bulundugu belgeyi, 
c) Güvenlik raporu formati: Ek-1’de belirtilen; biçim ve genel kurallar dikkate alinarak ve Ek-2’de belirtilen güvenlik raporunda bulunmasi gerekli asgari bilginin, belirtilen baslik ve numaralara göre siralanmasini içeren güvenlik raporu düzenini, 
ç) GYS: Güvenlik yönetim sistemini, 
d) Kritik olay (KO): Büyük kazaya sebebiyet verme potansiyeli olan bütünlük kaybini, 
e) Yönetmelik: 30/12/2013 tarihli ve 28867 mükerrer sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligi, ifade eder. 

IKINCI BÖLÜM 

Genel Yükümlülükler 

Isletmecinin güvenlik raporu ile ilgili yükümlülükleri 

MADDE 5 – (1) Üst seviyeli bir kurulusun isletmecisi Ek-2’de belirtilen bilgileri ve güvenlik raporu formatini dikkate alarak bir güvenlik raporu hazirlar veya hazirlatir. 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 

Güvenlik Raporunun Incelenmesi, Gizli Bölümleri ve Raporda Belirtilen Bilgilerin Dayanaklari
Güvenlik raporunun incelenmesi 

MADDE 6 –  (1) Güvenlik raporlari Yönetmeligin 11 inci ve 12 nci maddelerinde belirtilen usul ve esaslara göre incelenir. 
Güvenlik raporunun gizli bölümleri 

MADDE 7 – (1) Hazirlanan güvenlik raporlarinda, Ek-2’nin birinci ve ikinci bölümünde yer alan 1.1.6 (bildirim dahilindeki tehlikeli madde ve miktarlari), 1.2 (b) ve (c),  1.4.1 (c hariç), 1.4.2,  1.5 (a) ve 1.5.2, 1.5.16, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7 numarali maddeler ve bu maddelere ait alt basliklari ile üçüncü bölümünün tamaminda belirtilen bilgiler, Yönetmeligin 21 inci maddesi geregince gizli olarak kabul edilir ve bu bölümler üçüncü kisilere açiklanmaz. 

Güvenlik raporunda belirtilen bilgilerin niteligi 

MADDE 8 – (1) Güvenlik raporunda kullanilan veya belirtilen; güvenilirlik verileri, olasilik verileri,enstrümantasyon güvenlik sertifikasyonlari, meteorolojik, hidrografik ve benzeri bilgiler ile referans bilgilerinin; hangi ulusal/uluslararasi kurum veya kuruluslar ile ulusal/uluslararasi kabul görmüs bilimsel veya standardize edilmis kaynaklardan alindigi belirtilir. 

Güvenlik raporu ile birlikte gönderilen risk degerlendirmesi 

MADDE 9 – (1) Üst seviyeli kurulusun isletmecisi tarafindan, Yönetmeligin 8 inci maddesi geregi hazirlanan/hazirlatilan kantitatif risk degerlendirme belgeleri, güvenlik raporu ile birlikte ancak ayri bir doküman olarak harici bir bellek ile Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligina gönderilir. Söz konusu kantitatif risk degerlendirme belgeleri, güvenlik raporunun herhangi bir bölümünü veya ekini teskil etmez. 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM 

Çesitli ve Son Hükümler 
Idari tedbirler ve uygulanma usulleri ile yaptirimlar 

MADDE 10 – (1) Güvenlik raporunun yetersiz bulunmasi halinde, Yönetmeligin 23 üncü maddesinin ikinci fikrasinda belirtilen hükümler uygulanir.

Yabanci dildeki kaynaklar 

MADDE 11 – (1) Yabanci dildeki kaynaklardaki bilgilerin kullanilmasi durumunda güvenlik raporunun ekinde, söz konusu bilgilerin ilgili mevzuata göre yeminli tercüman tarafindan yapilan Türkçe çevirileri sunulur. 

Yürürlük 

MADDE 12 – (1) Bu Teblig yayimi tarihinde yürürlüge girer. 

Yürütme 

MADDE 
13 – (1) Bu Teblig hükümlerini Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakani ile Çevre ve Sehircilik Bakani müstereken yürüt