SLİDE İÇERİK
Üyelerden Haberler

HASİAD HEYETİ ROMANYA EKONOMİ BAKANLIĞI’NI ZİYARET ETTİ

HASİAD HEYETİ ROMANYA EKONOMİ BAKANLIĞI’NI ZİYARET ETTİ

HASİAD Heyeti Romanya gezisi kapsamında Romanya Ekonomi Bakanlığı Yatırım Şubesini ziyaret etti. Heyetimize ülke ticaret ve sanayi hakkında geniş bir sunum yapan Ekonomi Bakanlığı yetkilileri, yurtdışından gelecek yatırımcılara verdikleri destekler konusunda da ayrıntılı bilgiler aktardı.

 

HASİAD Heyeti Romanya gezisi kapsamında Romanya Ekonomi Bakanlığı Yatırım Şubesini ziyaret etti.

Ekonomi bakanlığını ziyaret eden HASİAD heyetinde İSİFED Başkanı Muammer Ömeroğlu, İSİFED Yönetim Kurulu Üyesi ve ESİDER Başkanı Fevzi Torolsan, İSİFED Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Kurtman, SANDER Başkanı ve İSİFED Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Kocasakal, ESİDER Yönetim Kurulu Üyeleri,  Soyyiğit Grup A.Ş.’den Temel Soyyiğit, Savlı Gıda Firmasından Turgut Şavlı, Santana Tekstil firmasından Sedat Çelik, Adres Patent firmasından Av. Ali Yüksel, Archled Aydınlatma firmasından Murat Selvitop hazır bulundu. Görüşmeye Ticaret Ateşemiz Mükerrem Aksoy da eşlik etti.  

Romanyalı yetkililer heyetimizi oldukça sıcak karşıladı. Heyetimize ülke ticaret ve sanayi hakkında geniş bir sunum yapan Ekonomi Bakanlığı yetkilileri, yurtdışından gelecek yatırımcılara verdikleri destekler konusunda da ayrıntılı bilgiler aktardı.

Bakanlık yetkililerinden aldığımız bilgiler özetle şöyle:

Türkiye’nin büyük ticari ortaklarından olan Romanya, son yıllarda giderek artan Türk yatırımlarına sahne oluyor. Bugün yaklaşık 7 bin Türk firmasının aktif olarak faaliyet gösterdiği Romanya’daki girişimlerin toplam tutarı 6 milyar dolara ulaştı. Topraklarının dörtte biri ormanlık olan ve doğal zenginliklerinin başında kerestelik orman ürünleri gelen ülkede, 45 milyon dolarlık potansiyel pazar makine ihracatı için Türk firmalarını bekliyor.

Ülkenin son yıllarda sanayileşme konusunda attığı adımlar, yabancı yatırımcıya yönelik sağladığı kolaylıklar ve Avrupa Birliği tam üyesi olması ile Avrupa’nın cazip ülkelerinden birine dönüştü. Doğu Avrupa’nın en hızlı büyüyen ikinci ekonomisine sahip olan Romanya, uluslararası yatırımcıların da her geçen yıl umutlarını artıyor. 19.7 milyonluk nüfusu ile Avrupa’nın Polonya’nın ardından Orta ve Doğu Avrupa’nın en büyük ikinci pazarı durumunda.

Ülkede kayıt dışı ekonominin büyük olması, vergi sistemine düşük oranda katkı sağlayabilen kırsal nüfusun yüksek olması, vergilerin düzenli olarak toplanamaması gibi sorunlardan dolayı vergi gelirleri yeterli düzeye ulaşamıyor. Bu nedenle eğitim, sağlık, refah, altyapı ve güvenlik harcamaları yeterince gerçekleştirilemiyor. Romanya ihracatının yüzde 70’inden fazlasını AB’ye gerçekleştiriyor. Bu da Euro Bölgesi’nde yaşanmakta olan krizin Romanya’nın makroekonomik değerleri üzerindeki etkisinin önümüzdeki dönemde de devam etmesi ihtimalini artırıyor. Ülkenin Euro Bölgesi ile kurmuş olduğu sıkı ticari ve mali bağlar, ekonomisini bu bölgedeki gelişmelere karşı riskli hale getiriyor.

Romanya’nın ekonomik büyümesine ilişkin önemli öngörüler var. 2014 yılında yüzde 2,8 oranında büyüyen ülkenin, 2016-2019 döneminde ortalama büyüme oranının yüzde 3,7 olması öngörülüyor. Romanya’nın AB fonlarından faydalanma miktarının da önümüzdeki dönemde diğer yıllara göre daha fazla olması bekleniyor. Bu durumun ülke ekonomisinde olumlu bir etki yaratacağı tahmin ediliyor. 2014-2020 yılları arasında Romanya’nın kullanabileceği fon miktarının 22 milyar Euro düzeyinde olması bekleniyor.

Romanya’da 7 bin civarında Türk firması aktif olarak faaliyet gösteriyor. Romanya’daki sistem değişikliğinden sonra küçük yatırımlarla Romen piyasasına giren Türk girişimciler, daha sonra hizmet ve imalat alanında yatırımlara yönelseler de son dönemde daha büyük ölçekli yatırımlar yapmaya başladı. Önemli transit yolları üzerinde bulunması, eğitimli işgücü, gelişmiş altyapısı ile yatırımcılar için cazip bir ülke olan Romanya’da Türk sermayeli yatırımcı sayısı sürekli artıyor. Romanya’daki Türk yatırımlarının değeri üçüncü ülkeler üzerinden gelenlerle beraber toplam 6 milyar dolara ulaştı.

Çoğu KOBİ statüsünde olan Türk firmaları; toptan ve perakende ticaret, imalat ve hizmet işkollarını kapsayan geniş bir yatırım aralığında faal durumdalar. Türk sermayeli firmaların Romanya’da öne çıktığı sektörlerin başında özellikle bankacılık, inşaat, menkul kıymetler, gıda işleme ve üretimi, plastik maddeler üretimi, ambalaj sanayi, elektrikli malzeme üretimi, restoran işletmeciliği, nakliye, turizm geliyor. Romanya’da ayrıca çok sayıda şubesi bulunan iki Türk bankası (Credit Europe ve Garanti Bankası) var.

Öte yandan, dünyada birçok projeye imza atan Türk müteahhitler de Romanya’da oldukça etkin. T.C. Dışişleri Bakanlığı bilgilerine göre Romanya’da faaliyet gösteren yaklaşık 90 Türk müteahhitlik firması bugüne kadar 6.2 milyar dolar tutarında proje üstlenmiş bulunuyor. Yine T.C. Dışişleri Bakanlığı’na göre ülkemizde 135 Romen firmasının yatırım miktarı ise yaklaşık 26 milyon dolar.

Bakanlık yetkililerinin verdiği bilgilere göre 2017’de büyüme hızının yükseleceği düşünülüyor. Ülkede 600 bin öğrenci yüz üniversitede eğitim görüyor. Öğrencilerin yüzde 90’ı İngilizce, yüzde 26’sı Fransızca, yüzde 12’si İspanyolca konuşabiliyor. Avrupa’nın en düşük asgari ücreti (270 Euro) geçerli ülkede. İnternette Avrupa’nın en hızlısı.

Sunabileceğiniz bir proje varsa Romen Devleti yatırımcının yanında. Gıda sektöründe KDV % 9, %16 gelir vergisi var. Yatırımınızı alana kadar % 0 vergilendiriliyorsunuz.  % 39 maaş üzerinden SSK ödeniyor. Yetkililer Avrupa’nın ne ucuz enerjisinin kendilerinde olduğunu söylüyor. AR-GE alanlarında iş yapıyorsanız çalıştırdığınız personelin SSK bedelini ödemiyorsunuz. Endüstri bölgelerinde, sanayi bölgelerinde toprağın bir binanın senelik vergisi yok. İki tip destekten bahsediliyor. Üç yüz milyon Euro üzerinde bir yatırım düşünürseniz; devlet size bu yatarım bedelinizi geri veriyor. 




Degerli HASIAD Üyeleri;

27 Mart 2014  tarihinde yapilan genel kurulda sizlerin teveccühleri ile bu göreve seçilmis ve aldigimiz HASIAD bayragini daha iyi yerlere getirebilmeyi hedeflemistik. Yeni yönetim kurulu olarak yola baslarken HASIAD ismininin daima olumlu sekilde gündemde kalmasini  ve dernegimizin bölgemizin saygin sivil toplum kuruluslarindan birisi olmasini saglamak ana hedeflerimizdi.

Görev yaptigimiz iki yil boyunca degisen ve zor sartlarda degiserek , büyüyerek ve sayginligini arttirarak dernegimizi daha iyi yerlere getirmeye çalistik.

Yönetim Kurulumuz iki yillik çalisma dönemi içersinde 90 adet Yönetim Kurulu toplantisi yaparak çesitli kararlar almis, projeler üretmis, bunlarin uygulamalarini takip etmis ve asagida belirtilen hizmetler üretilmistir.

Iki yillik süreçte Dernegimizden  yeni üye aramiza katilmistir. Su an 124 üyesi olan bir dernek olarak çalismalarimiza devam ediyoruz.

Önümüzdeki dönemde yeni olusumlarla HASIAD’in bölgede daha etkin bir Sivil Toplum Kurulusu olmasi nedeniyle üye sayimizin arttirilmasi yönünde çalismalarimiz devam edecektir.

Iki yil içinde firma ziyaretinde bulunarak sorunlari dinledik, fikir alisverislerinde bulunduk, isletmeleri gezdik, yeni firmalarla tanistik.

Göreve gelir gelmez Yeni Yönetim Kurulumuzu tanitmak, sorunlarimizi anlatmak ve bu dönem ki projelerimiz hakkinda bilgiler vermek amaciyla sirasiyla idari olarak bagli oldugumuz, Arnavutköy Kaymakami Sn Fikret Dayioglu’nu, Arnavutköy Belediye Baskani A.Hasim Baltaci  makamlarinda  ziyaret ettik.


Devamı...

Duyurular Tüm Duyurular...

ÖNEMLİ DUYURU

Sayın Sanayicimiz;
Son günlerde kendini telefonda Arnavutköy Belediye Başkan Yardımcısı Turgut Baran olarak tanıtıp yardım talep eden dolandırıcılar ortaya çıkmıştır. Bu gibi taleplere itibar göstermemeniz ve anında polis merkezine şikayette bulunmanızı önemle rica ederiz.

HASİAD Yönetim Kurulu Başkanı

Hüseyin BOZDAĞ

Büyük Endüstriyel Kazalarla İlgili Hazırlanacak Güvenlik Raporu Tebliği

 24 Ocak 2015 CUMARTESI 
Resmî Gazete 
Sayi : 29246 

TEBLIG 
Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligi ile Çevre ve Sehircilik Bakanligindan: 
 
BÜYÜK ENDÜSTRIYEL KAZALARLA ILGILI HAZIRLANACAK 
GÜVENLIK RAPORU TEBLIGI 

BIRINCI BÖLÜM 

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanimlar 

Amaç 

MADDE 1 – (1) Bu Tebligin amaci; 30/12/2013 tarihli ve 28867 mükerrer sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmelik’ te belirtilen üst seviyeli kurulus isletmecilerinin,  ayni Yönetmeligin 11 inci maddesi geregi hazirlamalari veya hazirlatmalari gereken güvenlik raporlarina iliskin usul ve esaslari belirlemektir. 

Kapsam 

MADDE 2 – (1) Bu Teblig, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin 5 inci maddesinde tanimlanan üst seviyeli kuruluslar hakkinda uygulanir. 

Dayanak 

MADDE 3 – (1)  Bu Teblig, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin 11 inci ve 21 inci maddelerine dayanilarak hazirlanmistir. 

Tanimlar ve kisaltmalar 

MADDE 4 – (1) Bu Tebligde geçen; 
a) BKÖP: Büyük kaza önleme politikasini, 
b) Güvenlik raporu: Üst seviyeli kurulusun, kurulusun çevresinin, kurulusta yürütülen faaliyetlerin ve proseslerin tanitiminin 
yapildigi, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin eki Ek-3’te belirtilen ilkeleri içerecek sekilde kurulusta uygulanan güvenlik yönetim sistemi ile ilgili bilgilerin ve isletmecinin taahhütlerinin bulundugu belgeyi, 
c) Güvenlik raporu formati: Ek-1’de belirtilen; biçim ve genel kurallar dikkate alinarak ve Ek-2’de belirtilen güvenlik raporunda bulunmasi gerekli asgari bilginin, belirtilen baslik ve numaralara göre siralanmasini içeren güvenlik raporu düzenini, 
ç) GYS: Güvenlik yönetim sistemini, 
d) Kritik olay (KO): Büyük kazaya sebebiyet verme potansiyeli olan bütünlük kaybini, 
e) Yönetmelik: 30/12/2013 tarihli ve 28867 mükerrer sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligi, ifade eder. 

IKINCI BÖLÜM 

Genel Yükümlülükler 

Isletmecinin güvenlik raporu ile ilgili yükümlülükleri 

MADDE 5 – (1) Üst seviyeli bir kurulusun isletmecisi Ek-2’de belirtilen bilgileri ve güvenlik raporu formatini dikkate alarak bir güvenlik raporu hazirlar veya hazirlatir. 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 

Güvenlik Raporunun Incelenmesi, Gizli Bölümleri ve Raporda Belirtilen Bilgilerin Dayanaklari
Güvenlik raporunun incelenmesi 

MADDE 6 –  (1) Güvenlik raporlari Yönetmeligin 11 inci ve 12 nci maddelerinde belirtilen usul ve esaslara göre incelenir. 
Güvenlik raporunun gizli bölümleri 

MADDE 7 – (1) Hazirlanan güvenlik raporlarinda, Ek-2’nin birinci ve ikinci bölümünde yer alan 1.1.6 (bildirim dahilindeki tehlikeli madde ve miktarlari), 1.2 (b) ve (c),  1.4.1 (c hariç), 1.4.2,  1.5 (a) ve 1.5.2, 1.5.16, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7 numarali maddeler ve bu maddelere ait alt basliklari ile üçüncü bölümünün tamaminda belirtilen bilgiler, Yönetmeligin 21 inci maddesi geregince gizli olarak kabul edilir ve bu bölümler üçüncü kisilere açiklanmaz. 

Güvenlik raporunda belirtilen bilgilerin niteligi 

MADDE 8 – (1) Güvenlik raporunda kullanilan veya belirtilen; güvenilirlik verileri, olasilik verileri,enstrümantasyon güvenlik sertifikasyonlari, meteorolojik, hidrografik ve benzeri bilgiler ile referans bilgilerinin; hangi ulusal/uluslararasi kurum veya kuruluslar ile ulusal/uluslararasi kabul görmüs bilimsel veya standardize edilmis kaynaklardan alindigi belirtilir. 

Güvenlik raporu ile birlikte gönderilen risk degerlendirmesi 

MADDE 9 – (1) Üst seviyeli kurulusun isletmecisi tarafindan, Yönetmeligin 8 inci maddesi geregi hazirlanan/hazirlatilan kantitatif risk degerlendirme belgeleri, güvenlik raporu ile birlikte ancak ayri bir doküman olarak harici bir bellek ile Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligina gönderilir. Söz konusu kantitatif risk degerlendirme belgeleri, güvenlik raporunun herhangi bir bölümünü veya ekini teskil etmez. 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM 

Çesitli ve Son Hükümler 
Idari tedbirler ve uygulanma usulleri ile yaptirimlar 

MADDE 10 – (1) Güvenlik raporunun yetersiz bulunmasi halinde, Yönetmeligin 23 üncü maddesinin ikinci fikrasinda belirtilen hükümler uygulanir.

Yabanci dildeki kaynaklar 

MADDE 11 – (1) Yabanci dildeki kaynaklardaki bilgilerin kullanilmasi durumunda güvenlik raporunun ekinde, söz konusu bilgilerin ilgili mevzuata göre yeminli tercüman tarafindan yapilan Türkçe çevirileri sunulur. 

Yürürlük 

MADDE 12 – (1) Bu Teblig yayimi tarihinde yürürlüge girer. 

Yürütme 

MADDE 
13 – (1) Bu Teblig hükümlerini Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakani ile Çevre ve Sehircilik Bakani müstereken yürüt