SLİDE İÇERİK
Üyelerden Haberler

ROMANYA HAKKINDA GENEL BİLGİLER VE ROMANYA GEZİSİ HAKKINDA GÖRÜŞLER

ÜLKE HAKKINDA GENEL BİLGİLER

ÜLKENİN KISA TARİHÇESİ


Romenler, diğer Latin ulusları gibi M.S. ilk 1000 yıl içinde ortaya çıkmış ve Trakyalı ataları olan Hint-Avrupa köklü ‘Dacia’lılar ile aynı bölgede yaşamışlar. Bugün Romenler Doğu Roma dünyasının yegâne temsilcisidir ve Romence de İspanyolca, İtalyanca ve Fransızcanın yanında başlıca kökenli dillerden birisidir.

Orta Çağ’da Romenler Wallachia, Moldavia ve Transilvania adlı 3 bağımsız prenslik halinde yaşamışlardır. Romen ulus devleti ilk kez 1859’da Wallachia ve Moldavia’nın birleşmesiyle doğmuştur. 400 yıl Osmanlı egemenliğinde kalan Romanya 1877 yılında bağımsızlığını ilan etmiştir.

1. Dünya Savaşı sonunda, 1918’de Tansilvania, Basarabia ve Bucovina bölgeleri de Romanya ile birleşmiştir. 2. Dünya Savaşı’nda Almanya’nın müttefiki olarak savaşmış ve dolayısıyla yenilen taraf içinde yer almıştır. Savaş sonrası Romanya,Orta ve Doğu Avrupa’daki diğer ülkelerin kaderini paylaşarak Sovyet baskısı altına girmiş ve komünist rejimi benimsemek zorunda kalmıştır. Romen Komünist Partisi ve Sosyal Demokrat Parti birleşerek Romen İşçi Partisi’ni oluşturmuştur. 30 Aralık 1947’de Romen Kralı çekilmek zorunda kalmış ve ülke Romanya Halk Cumhuriyeti adını almıştır. 1953 yılında Sovyet modeline yakın bir anayasa kabul etmiş ve Gheorghiv Dej, 1965 yılında Romen İşçi Partisi yeniden Romen Komünist Partisi adını almış ve kabul edilen yeni anayasa ile ülkenin adı da Romanya Sosyalist Cumhuriyeti olarak değiştirilmiş ve Romanya Komünist Partisi Genel Sekreteri Nicolae Ceauşescu devlet konseyi başkanı olmuştur.

Romanya’da 1963 yılından itibaren diğer Doğu Bloku ülkelerine oranla SSCB’den daha bağımsız bir politika yürütülmeye başlanmıştır. ÇHC ile yakın ilişkiler ve Arap - İsrail savaşından sonra İsrail ile ilişkilerin sürdürülmesi Romanya’yı diğer Varşova Paktı ülkelerinden ayrı bir politik çizgiye taşımıştır.

Öte yandan, Nicolae Ceausescu’nun Çekoslovakya ve Afganistan’ın işgaline karşı çıkması SSCB ile ilişkilerin gerginleşmesine yol açmıştır. RKP Genel Sekreterliği, Devlet Konseyi Başkanlığı ve sonradan oluşturulan Cumhurbaşkanlığı görevini de yürüten Ceausescu özellikle 1980’den sonra giderek daha sert bir yönetim tarzı uygulamıştır. 1988’den itibaren çeşitli Doğu Bloku ülkelerinde görülen reform hareketlerine rağmen, Romanya’da baskı politikası giderek artmış, ülkede bu dönemde uygulanmak istenen bazı ekonomi politikaları büyük tepki görmüştür. Doğu Avrupa ülkelerinde komünist rejimin hızla sarsıldığı 1989 sonlarında Romanya’da da rejime karşı ilk tepkiler Timişoara kentinde başlamıştır. Kanlı bir biçimde bastırılan gösterilerin Bükreş’e sıçramasıyla birlikte olaylar hızla gelişmiş ve ordu ile muhalefetin de cephe aldığı Ceausescu ile eşi Elena ülkeden kaçmaya çalışırken yakalanıp, yargılıktan sonra idam edilmişlerdir.

Ülkede baş gösteren ayaklanma sonucu yönetime gelen Ulusal Kurtuluş Cephesi sosyalist rejime son vermiş, 1990 yılında serbest seçimlere gidilmesini sağlayarak çok partili demokratik sisteme geçilmesine imkân tanımıştır.

Günümüz Romanya’sı halen iki meclisli ve çok partili parlamenter sistemle yönetilen, demokrasinin gereklerini bütünüyle gerçekleştirerek Batı Dünyası’na entegre olmayı hedef edinmiş ve nihayetinde 2004’de NATO’ya girmekle kalmayıp, 2007’de de Avrupa Birliği’ne tam üye olmayı başarmıştır.

ROMANYA’DAKİ TÜRK YATIRIMLARI

• Romanya’ da 13.497 adet Türk sermayeli şirket mevcut olup bunların yaklaşık 7.000 adedi aktiftir. Türk sermayeli şirketler firma sayısı bakımından tüm yabancı sermayeli şirketler sıralamasında üçüncü, yatırılan toplam sermaye bakımından ise on beşinci sırada yer almaktadır.

• Üçüncü ülkelerden aktarılan sermaye ile birlikte Romanya’da bulunan Türk firmalarına ait ödenmiş sermaye 1 milyar Avro ciro ise toplamda 6 milyar Avro’yu bulmaktadır.

• Dünyanın en başarılı müteahhitleri arasında olan Türk müteahhitler, Romanya pazarına girdikleri tarihten 2013 yılı sonuna kadar Romanya’da toplam 6 milyar 140 milyon ABD Doları tutarında, 167 proje tamamlanmıştır.

• Romanya ile ekonomik ilişkilerimiz sadece ticaretle kalmayıp, zamanla depolama tesisleri ve üretime yönelik sınaî tesisler ile gelişerek, müteahhitlik hizmetlerine ve finans sektörüne sıçramış, halen ise, kültüre ala yapılan doğrudan/dolayı yatırımlarla gelişmeye devam etmektedir. Bu husus, yayıncılık, sağlık ve eğitim sektörlerinde görülmektedir.
 

ROMANYA GEZİSİ HAKKINDA NE DEDİLER?

Soyyiğit Grup A.Ş.’den Temel Soyyiğit:

Burada güzel dostluklar edindik. Güzel insanlar, güzel dostlar tanıdık. Ama öncesinde İSİFED Başkanımıza ve Nazan Hanım’a öncelikle çok teşekkür ediyorum. Yine tur şirketi sahibi arkadaşımızın bize her konuda yardımcı olmasından dolayı kendisine ve ekibine de çok teşekkür ediyorum. Çok keyifli bir seyahat oldu bizim için. İş anlamında beklentilerimin üzerinde temaslarda bulunduk. Güzel organizasyonlar yapılmış, önemli randevular alınmış. Verimli bir iş seyahati oldu. Bu seyahatin pozitif olarak yansıması ve gelişimler kaydetmesi son derece önemli. 

Bundan sonra da gerek İİSİFED aracılığıyla gerek diğer derneklerimiz aracılığıyla bu tür ziyaretleri zaman zaman yapmamızda fayda var diye düşünüyorum. Bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. İnşallah bu dostluklarımız, arkadaşlıklarımız pekişir. Birbirimizden faydalanacağımız ticari iş birliklerimiz de olur diye temenni ediyorum. 

Santana Tekstil firmasından Sedat Çelik: 

Emeği geçen herkese öncelikle çok teşekkür ediyorum. Çok keyifli bir seyahat oldu. Beni bu geziye davet eden Başkanımız Fevzi Bey’e de ayrıca teşekkür ediyorum.  Burada gördüğümüz bir şey var. Ferden buraya ulaşmanın ne kadar zor olduğunu biliyoruz.  Bu şekilde toplantılar yapmak gerçekten çok kolay değil ama birliktelikle, STK’ların güçlü olmasıyla nereden nereye gelineceğinin farkına varıyoruz. Bu gezide tanıdığım arkadaşlarım var. Bu durumdan da çok çok memnun oldum.  Beraberlik ileride de devam edecek.  Herkese teşekkür ederim. 

Savlı Gıda Firmasından Turgut Şavlı:

Öncelikle organizasyonda emeği geçen, katkısı olan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Birbirimizin iş yaşamı içerisinde hep bürokratik ve gergin yanımızla tanıyorduk. Ama bu iç günlük süre içerisinde gerçekten bütün arkadaşların sıcak yanını, sevgi dolu yanını görüp, birlikte yaşadık. Çok büyük bir kazanım oldu. Bütün arkadaşlarıma bundan sonraki iş yaşamında da başarılar diliyorum.

Archled Aydınlatma firmasından Murat Selvitop:

Öncelikle sizi tanıma fırsatını Sedat Bey sayesinde yakaladım. Ona çok teşekkür ediyorum, beni davet ettiği için. Benim için çok keyifli oldu. Eminim hepiniz işlerinizde çok başarılı insanlarsınız, çok ciddi insanlarsınız. Sizleri hep bu gezideki güleç yüzlerinizle hatırlayacağım.  Gerçekten çok keyifliydi benim için, çok mutlu oldum sizleri tanıdığıma.  Umarım gelecekte de birbirimizi görme, kahve içme, gerekirse iş olanaklarını birlikte takip etme şansımız olabilir.

 




Degerli HASIAD Üyeleri;

27 Mart 2014  tarihinde yapilan genel kurulda sizlerin teveccühleri ile bu göreve seçilmis ve aldigimiz HASIAD bayragini daha iyi yerlere getirebilmeyi hedeflemistik. Yeni yönetim kurulu olarak yola baslarken HASIAD ismininin daima olumlu sekilde gündemde kalmasini  ve dernegimizin bölgemizin saygin sivil toplum kuruluslarindan birisi olmasini saglamak ana hedeflerimizdi.

Görev yaptigimiz iki yil boyunca degisen ve zor sartlarda degiserek , büyüyerek ve sayginligini arttirarak dernegimizi daha iyi yerlere getirmeye çalistik.

Yönetim Kurulumuz iki yillik çalisma dönemi içersinde 90 adet Yönetim Kurulu toplantisi yaparak çesitli kararlar almis, projeler üretmis, bunlarin uygulamalarini takip etmis ve asagida belirtilen hizmetler üretilmistir.

Iki yillik süreçte Dernegimizden  yeni üye aramiza katilmistir. Su an 124 üyesi olan bir dernek olarak çalismalarimiza devam ediyoruz.

Önümüzdeki dönemde yeni olusumlarla HASIAD’in bölgede daha etkin bir Sivil Toplum Kurulusu olmasi nedeniyle üye sayimizin arttirilmasi yönünde çalismalarimiz devam edecektir.

Iki yil içinde firma ziyaretinde bulunarak sorunlari dinledik, fikir alisverislerinde bulunduk, isletmeleri gezdik, yeni firmalarla tanistik.

Göreve gelir gelmez Yeni Yönetim Kurulumuzu tanitmak, sorunlarimizi anlatmak ve bu dönem ki projelerimiz hakkinda bilgiler vermek amaciyla sirasiyla idari olarak bagli oldugumuz, Arnavutköy Kaymakami Sn Fikret Dayioglu’nu, Arnavutköy Belediye Baskani A.Hasim Baltaci  makamlarinda  ziyaret ettik.


Devamı...

Duyurular Tüm Duyurular...

ÖNEMLİ DUYURU

Sayın Sanayicimiz;
Son günlerde kendini telefonda Arnavutköy Belediye Başkan Yardımcısı Turgut Baran olarak tanıtıp yardım talep eden dolandırıcılar ortaya çıkmıştır. Bu gibi taleplere itibar göstermemeniz ve anında polis merkezine şikayette bulunmanızı önemle rica ederiz.

HASİAD Yönetim Kurulu Başkanı

Hüseyin BOZDAĞ

Büyük Endüstriyel Kazalarla İlgili Hazırlanacak Güvenlik Raporu Tebliği

 24 Ocak 2015 CUMARTESI 
Resmî Gazete 
Sayi : 29246 

TEBLIG 
Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligi ile Çevre ve Sehircilik Bakanligindan: 
 
BÜYÜK ENDÜSTRIYEL KAZALARLA ILGILI HAZIRLANACAK 
GÜVENLIK RAPORU TEBLIGI 

BIRINCI BÖLÜM 

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanimlar 

Amaç 

MADDE 1 – (1) Bu Tebligin amaci; 30/12/2013 tarihli ve 28867 mükerrer sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmelik’ te belirtilen üst seviyeli kurulus isletmecilerinin,  ayni Yönetmeligin 11 inci maddesi geregi hazirlamalari veya hazirlatmalari gereken güvenlik raporlarina iliskin usul ve esaslari belirlemektir. 

Kapsam 

MADDE 2 – (1) Bu Teblig, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin 5 inci maddesinde tanimlanan üst seviyeli kuruluslar hakkinda uygulanir. 

Dayanak 

MADDE 3 – (1)  Bu Teblig, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin 11 inci ve 21 inci maddelerine dayanilarak hazirlanmistir. 

Tanimlar ve kisaltmalar 

MADDE 4 – (1) Bu Tebligde geçen; 
a) BKÖP: Büyük kaza önleme politikasini, 
b) Güvenlik raporu: Üst seviyeli kurulusun, kurulusun çevresinin, kurulusta yürütülen faaliyetlerin ve proseslerin tanitiminin 
yapildigi, Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligin eki Ek-3’te belirtilen ilkeleri içerecek sekilde kurulusta uygulanan güvenlik yönetim sistemi ile ilgili bilgilerin ve isletmecinin taahhütlerinin bulundugu belgeyi, 
c) Güvenlik raporu formati: Ek-1’de belirtilen; biçim ve genel kurallar dikkate alinarak ve Ek-2’de belirtilen güvenlik raporunda bulunmasi gerekli asgari bilginin, belirtilen baslik ve numaralara göre siralanmasini içeren güvenlik raporu düzenini, 
ç) GYS: Güvenlik yönetim sistemini, 
d) Kritik olay (KO): Büyük kazaya sebebiyet verme potansiyeli olan bütünlük kaybini, 
e) Yönetmelik: 30/12/2013 tarihli ve 28867 mükerrer sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Büyük Endüstriyel Kazalarin Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltilmasi Hakkinda Yönetmeligi, ifade eder. 

IKINCI BÖLÜM 

Genel Yükümlülükler 

Isletmecinin güvenlik raporu ile ilgili yükümlülükleri 

MADDE 5 – (1) Üst seviyeli bir kurulusun isletmecisi Ek-2’de belirtilen bilgileri ve güvenlik raporu formatini dikkate alarak bir güvenlik raporu hazirlar veya hazirlatir. 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 

Güvenlik Raporunun Incelenmesi, Gizli Bölümleri ve Raporda Belirtilen Bilgilerin Dayanaklari
Güvenlik raporunun incelenmesi 

MADDE 6 –  (1) Güvenlik raporlari Yönetmeligin 11 inci ve 12 nci maddelerinde belirtilen usul ve esaslara göre incelenir. 
Güvenlik raporunun gizli bölümleri 

MADDE 7 – (1) Hazirlanan güvenlik raporlarinda, Ek-2’nin birinci ve ikinci bölümünde yer alan 1.1.6 (bildirim dahilindeki tehlikeli madde ve miktarlari), 1.2 (b) ve (c),  1.4.1 (c hariç), 1.4.2,  1.5 (a) ve 1.5.2, 1.5.16, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7 numarali maddeler ve bu maddelere ait alt basliklari ile üçüncü bölümünün tamaminda belirtilen bilgiler, Yönetmeligin 21 inci maddesi geregince gizli olarak kabul edilir ve bu bölümler üçüncü kisilere açiklanmaz. 

Güvenlik raporunda belirtilen bilgilerin niteligi 

MADDE 8 – (1) Güvenlik raporunda kullanilan veya belirtilen; güvenilirlik verileri, olasilik verileri,enstrümantasyon güvenlik sertifikasyonlari, meteorolojik, hidrografik ve benzeri bilgiler ile referans bilgilerinin; hangi ulusal/uluslararasi kurum veya kuruluslar ile ulusal/uluslararasi kabul görmüs bilimsel veya standardize edilmis kaynaklardan alindigi belirtilir. 

Güvenlik raporu ile birlikte gönderilen risk degerlendirmesi 

MADDE 9 – (1) Üst seviyeli kurulusun isletmecisi tarafindan, Yönetmeligin 8 inci maddesi geregi hazirlanan/hazirlatilan kantitatif risk degerlendirme belgeleri, güvenlik raporu ile birlikte ancak ayri bir doküman olarak harici bir bellek ile Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligina gönderilir. Söz konusu kantitatif risk degerlendirme belgeleri, güvenlik raporunun herhangi bir bölümünü veya ekini teskil etmez. 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM 

Çesitli ve Son Hükümler 
Idari tedbirler ve uygulanma usulleri ile yaptirimlar 

MADDE 10 – (1) Güvenlik raporunun yetersiz bulunmasi halinde, Yönetmeligin 23 üncü maddesinin ikinci fikrasinda belirtilen hükümler uygulanir.

Yabanci dildeki kaynaklar 

MADDE 11 – (1) Yabanci dildeki kaynaklardaki bilgilerin kullanilmasi durumunda güvenlik raporunun ekinde, söz konusu bilgilerin ilgili mevzuata göre yeminli tercüman tarafindan yapilan Türkçe çevirileri sunulur. 

Yürürlük 

MADDE 12 – (1) Bu Teblig yayimi tarihinde yürürlüge girer. 

Yürütme 

MADDE 
13 – (1) Bu Teblig hükümlerini Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakani ile Çevre ve Sehircilik Bakani müstereken yürüt